Začaly opravy posledního úseku Baťova kanálu

Vzrůstající lodní provoz na Baťově kanále si žádá stále více pozornosti a také finančních prostředků na údržbu a obnovu této vodní cesty. Kromě příprav plavební cesty na nadcházející sezónu začalo Povodí Moravy, s.p. s opravou posledního úseku severní větve Baťova kanálu – úseku mezi plavebními komorami Huštěnovice a Babice.

 

oprava batova kanalu

 

Od října do dubna 2019 bude v této části plavebního kanálu maximálně snížena hladina, aby stavební stroje mohly provádět patřičné úkony při obnově parametrů plavební dráhy, opravě a zajištění stabilizace břehů a hrází plavebního kanálu. „Veškeré práce budou zajišťovány z levého břehu Baťova kanálu tak, aby nezasahovaly do pravobřežní části hrází s cyklostezkou a provoz na ni mohl být bez omezení zachován,“ říká generální ředitel Povodí Moravy, s.p. Václav Gargulák. Stavba je financována ze Státního fondu dopravní infrastruktury a výše nákladů je 13,3 mil. Kč.

Číst dál...

Baťův kanál proplavil rekordní počet lodí

O letošní plavební sezóně na Baťově kanále lze hovořit jako o velmi úspěšné – v porovnání s předchozími lety stoupl jak počet návštěvníků, tak také proplavených lodí. V průměru se každou plavební komorou proplavilo 3 526 lodí, což je o 416 lodí více než loni.

 

pristaviste spytihnev

 

Na žádost provozovatelů lodní dopravy i samotné vodácké veřejnosti posunulo Povodí Moravy začátek plavební sezóny a zahájilo provoz plavebních komor již v posledním týdnu měsíce dubna. Zároveň přidalo další dny v měsíci květnu a pro celou sezónu rozšířilo „komorovací hodiny“. Tím všem účastníkům umožnilo využít poměrně dlouhou plavební sezónu.

Číst dál...